Sortida fins a Badalona

Diumenge dia 17 de gener va fer un dia preciós, solellat i amb poc vent. Feia dies que no sortíem tots tres a navegar i el dia s'ho valia. La Ro i el Duc encara no havien provat el Nancy després de l'operació anti-incrustacions que li vam fer per Nadal. Dit i fet, a les 11:30 a port i aquest cop, després de força temps, amb tripulació disposada a navegar. Ens van visitar el Matías i la Daniela.

Vam sortir cap a les 12:30 hora local, vam sortir per la bocana, vam aixecar major, vaig afluixar l'amantina i vam posar rumb aproximat NE. Vam obrir el gènova però feia tant poc vent que només la miqueta d'arrencada del motor a poques revolucions feia que el vent aparent fos de proa i ens inflés el gènova a la inversa.. Vaig enrotllar el gènova de nou i vam seguir fins que al apropar-nos al Besós el vent va pujar el suficient per tornar a desenrotllar el gènova, parar màquines i navegar una estona a vela.

Al cap de poc el vent va caure de nou i vam acabar navegant a poc més de dos nusos. Com que hi havia una mica de mar de fons, no gaire, navegar tant poc a poc feia una mica incòmode per les panxes poc avesades al mar i algú es va marejar una mica. Vam decidir reprendre la tornada, el Duc també preguntava ja que quan arribaríem.

De tornada quan semblava que no tindríem vent, de nou a l'alçada del Besós, torna a refrescar el vent i ara si amb tota la vela cenyim una bona estona amb uns 16 o 17 nusos de vent aparent, lleugera escora i navegació molt més còmode.

Arribada a port cap a les 15:05h, dinar a la fresca, cervesetes i a la tarda una estona a la platja a que el Duc estiri les cames.